lördag 24 januari 2009

RökFyllT HuS!!!

Jag är skärrad & så förbannat förbannad på mig själv.. Mår inte bra idag alls..Nere, trött frusen & mår illa..Så ringde efter mycket av & till till jobbet & sjukskev mig och tacka Han där uppe för det för tror nå att han finns på nåt sätt! Tömde askan i brasan imorse,som alla mornar innan man tänder den igen.. Så glödde det lite längst in i brasan så lät det vara så går jag ut sen med påsen tänkte jag när jag hade tänt . Men då kom en granne på besök sen mådde jag int bra så gick o la mig.. Påsen bortglömd.Man är inte mer än människa,tankspridd hade jag ej vart det utan tagit tag i det jag tänkte direkt hade detta aldrig hänt.Men har ju lärt mig att va extra försiktig i fortsättningen!!
Så vid 16 så gick jag o la mig men blev rastlös så la mig i soffan & kolla tv..Vakna av att d snurra i huvet o lukta rök..Man fattar ju trögt, tänkte att d va nån som eldade o lukten kom in men börja snurra i huve så tog mig upp helseg i kroppen & såg att d var rökfyllt från halva rummet & upp te taket.PANIK! Katten märkte ju det va nå fel för ho stod o trampa på mig Thanx.. Så där hade då denna bortglömda påse fattat eld efter 5 timmar & brann.. Ut med den i snön!! Så har nu vädrat ut lukten haft fönster & dörrar öppna doftljusen brinner..& tankarna maler i huvet! Hur man kan va så korkad?? Tur jag ej jobba, o att jag flytta mig te soffan annars hade huset nå vari borta nu och förmodligen jag med.. Röken sätter sig fort & stänger av uppe i hjärnan..
Så får la tacka Han att jag var sjuker idag..
Kommer väl förmodligen ha ångest var gång jag lämnar huset ett bra tag framöver..Nojig över allt från brasa ,spis, kaffebryggare & allt elektriskt..
Ja så ha min dag sett ut hittills hoppas ni haft det bättre (Y)..
Se om man kan få upp lite värme nu efter att ha vädret ur den..
Var försiktiga ute i stugorna olyckor händer uppenbarligen lätt..Och va ej tankspridda!!!

6 kommentarer:

Mickan sa...

shit gumman..du/det e ju lite otäck så där...
TUR du var hemma kring..

stora krams

Anonym sa...

Men lilla sötisen!! Usch, sååå jäkla otäckt!! Det kunde ju gått riktigt illa..Var rädd om dig!!

Tini`S sa...

Hade nå inte vari så poppis om huset brunnit ner precis :/
.. Läskigt men man lär av sina misstag..

Thez sa...

men oj då... där hade du tur i oturen..
vi ses snart!!
kramen

vivan sa...

VAD OTÄCKT....SNÄLLA GÅ GENAST UT MED PÅSEN NÄSTA GÅNG DU TAR UT ASKA!! VILL INTE MISTA DIG FÖR ALLT I VÄRLDEN!.....KRAMEN!

Charmed sa...

Det där kunde likagärna vara jag.. Jag är så himla förvirrad,disträ o okoncentrerad(gick med i den gruppen på fb igår, tyckte den passa mej)
Himla otäckt Tina, nu tror jag att du tänker en,två o tre gånger..
Krya på dej btw...
Kram

slideshow