måndag 24 november 2008

Snabba Vändningar... & så snö : )

Ja du jag säger då det...Kymig dag..Vakna ca 05.00 PIP Pigg som en lärka :/ Snabbgratta Jocke som fyller innan han åkte till jobbet.05.30..Drack lite kaffe tände en brasa..Fick ett ryck o satte upp Julegardiner och pyssla lite hemma..Sen satte jag mig i bilen i ett snöigt kaos..On the road to Motala..Min lilla mamma har bröstcancer och har gått genom cellgifter o fadderullan nu ett tag..Och idag skulle hon in till Linköping med mig som chafför o få antikroppar som gör att det ej ska bildas nya cancer knölar, innan hon imorgon skulle börja med sin strålning.. Vi åkte i sakta snöigt mak in o förgrymma oss över snökaoset.. Mor va på ett bra muntert humör för att nu slippa cellgiftet och dess biverkningar och inrikta sig mot strålningen som skulle vara 5 dagar i veckan i 5v.. Meen som "tur"var fanns det där en annan läkare idag som hade gått genom hennes journaler nu på morgonen och tyckt att med tanke på att hennes cancer angripit lymfkörtlarna så ville hon åter igen sätta in 4 omgångar cellgift!! (Om ni sett en fågelholk någon gång så förstår ni hur mamma såg ut i ansiktet då!! ) För att förebygga att cancern kommer till baka som den faktiskt kan göra..
Jag har nog levt i en liten fantasi värld elr kanske drömvärld under denna tid för att skydda mig själv mot tanken på att veta att MIN mamma drabbats.Sånt händer bara andra tror man ju. Jobbar ju inom vården och har sett så mycket under lång tid o man sätter upp skydds murar på något sett för att slippa vet ej men må dåligt för man jobbar så nära inpå människor och det är jobbigt psykiskt.Allt är så nära!!
Tycker det är jättebra att hon får fortsätta med cellgifterna för det ökar ju chanserna att det ej blir återfall..Men man kan ju ej heller förstå hur detta påverkar personen i fråga..Hon mår ej bra av det och det kan man ju förstå med tanke på allt skit som går in i kroppen.. Vill att detta ska vara över så vi alla får tillbaka vår mamma (L)


Så vart det ju lit mys me syss & barn oxå..Micka hade gjort hemmagjorda hamburgare o det var faktiskt de godaste ja har ätit!!Eloge (Y) Vi skulle gått ut o åka pulka
men vi ritade en stund istället Molls & jag med milles jollrande
sällskap : )
Sen bar det iväg till Willys..Smet in på onoff och kom därifrån
med en mobil Välbehövligt min tappar
täckning hela tiden frustrerande!!
Sen hem i 40 km i timmen.. Jämföra Motala med Snavlunda i snömängd Hmm..Som natt o dag..
Nu blir det att pula ihop en dörrkrans med brasans värme som sällskap..

6 kommentarer:

Mickan sa...

MMM var riktigt goda faktiskt..
Tack för en snabbis visit idag..trevligt.
..Imorgon ska jag ta hand om våran mamma så hon blir lite gladare ,håll mina tummar syss!

Nu blir det o byta bajs blöja..jobbet kallar!
ha en mys kväller.
kramen

Anonym sa...

Hej
din toka inte strålas mera just nu utan detta otäcka cellgift ska det va ju,strålningen kommer ju efter det här inte förräns om 3 månader,kul att jag kunde leverera en fågelholk idag ialf.
Kram

Anonym sa...

Snö+Jul we like mucho :)
va vart den för nu nalle den här gången då? ;)
Grattis till Jocke!
Kram från kusin Jhimmie ;)

Tini`S sa...

Haha sry mamma vart lite mycke i min redan så trånga hjärna :/ ska ändras
PöZzAr

Tini`S sa...

Tjo ho Jhimpis..D är bara du & jag i släkten som förstår njutningen med snö & Jul : ))
En Rosa F480 blev det (Y)

Anonym sa...

Skönt att du är hemmavid nu...Skall vi försöka att träffas hemma hos mig i nästa vecka? den här veckan är fulltecknad med jobb skola och annat...jobbar kväll i morgon! kramilikram!

slideshow