lördag 15 november 2008

Vem Bjuder På LördagsMiddag??

Jope så sant..Vi behöver bli bortbjudna på mat om vi inte tar en rutt ner te Pizzerian..Kul en lördagskväll när jag har förberett allt till en Lyxig Plankstek & lite rött till..Mys Pys..
Elen i huset har lagt av bara sådär.. Hela tvättmaskin är full med tvätt plus ett x antal liter vatten så den går ej att öppna (om vi inte ska få översvämning på köpet) o spisen strejkar!! Roligt Nje inte ett dugg.. Bevisar bara vad beroende man är av el, hur klara dom sig förr månnetro???
Inväntar nu Mr Eon.. O hoppas dom hittar felet..

Förutom den incidenten har det varit en kulig lördag..
Vakna med kaffe på sängen som brukligt varje helg : )).. Sen bara vara ett stund, låg & kolla på nyhetsmorgon dom sände från sydafrika o de prata om alla hemskheter där nere om svält o pengabrist o allt..Då sa just Jocke att dom pengrana Tv4 har lagt ut på att köra ner hela tv-teamet o fadderrullan hade nå kunnat ge många barn där nere både sjukvård o mat.. Ibland kan man undra hur allt fungerar i Huvena på vissa.Tycker mycket går emot det do, säger dom står för..Ja ja deras sak..
Har varit inne i Örebro o shoppat lite på Ikea, ska göra iordning vårt vardagsrum nån gång..Hmm Jocke han bygger en biograf i garaget så just nu står det biosoffor o högtalare o allt möjligt jox där så väntar bara att han får ut sina grejer o vi kan få ett Rum!! Så köpte Tv-bänk o soffbord o lite jule mys grejer o så bara älskar julen : ))
Så passa jag på o köpa lite julklappar med det är ju såå kul men det är bara jag i min familj som har Julkänslan Tyvärr..Spelar ingen roll vad man säger elr gör dom står fast vid att det ä inget att ha..Bara besvär elr vad ä det ni säger?? ;) Och inte får jag köpa julklappar innan man får skäll!! Säger det sköt ni ert så sköter jag mitt. köper hur månag ja vill!!!Till er alla.. ;)
Vill ha mycket snö o Ljus överallt o det ska spelas Jule sånger o lukta Jul O Bak!! Fyller den 27 nu så den 26 då sätter jag upp adventsljustakar o lite men bara lite julpynt så man vet vad som väntar en om knappt en månad : ))

Ska nu bara vara & invänta *På Is...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul med elen då)O du med din jul tänk att du aldrig växer ifrån den men vem vet kanske kommer det oxå,med några år till på nacken.
Kram mamma

Tini`S sa...

Nje mamma kommer aldrig nånsin växa ifrån den serru!! Får jag bara ngr små knodd så kommer den bare bli större ju : ))
O elen ä tebaka..Mr Eon kom vet ej vad som hänt men va nå i elskåpet ja ej fatta? :/
KramS

slideshow