onsdag 17 december 2008

Åter Igen Ett KlantArsle!!!

Japp KlantTina..Är ju inte förvånad..Mer förvånad över att det inte hänt fler olyckor för mig här på landet..OtursTina kallade jag mig själv för förr..Slog mig titt som tätt på typ allt..
Men igår kväll skulle jag ut i mörkret o hämta in ved!! Varav jag klev på en spik trodde jag som sen visade sig vara en skruv..Som gick rakt upp i foten..Grät en skvätt ringde Jocke för behövde lite medlidande.. Men tyckte inte det var så farligt tills imorse..Då jag inte kunde stödja på foten..Så blev vårdcentralen där var jag kl 15.00 Kom in kl 16.10..Lite tjurig.En snabb blick från farbror doktorn..Fick rengöra,ta stelkrampsspruta & en pencillin kur..Så mycket för ett lita lita hål!!!
Och jag hatar att äta pencillin tål det inte!! O sprutan de körde in i min arm :/ Ihhaaa..På andra kan jag sticka men på mig..Isch..Men gjorde inte så ont som jag trodde den skulle göra..Hade minnet från 4:e klass då vi satt på rad i skolsysters rum och skulle ta stelkramp och va totalt vettskrämda..!!
Har jobbat en svänga,är så mycket att göra så man vet inte hur man ska lägga upp dagen för att hinna med.Sjukt här sitter dessa pensionärer o betalar en massa pengar för hemtjänst o så får dom inte ens städat elr en promenad för vi hinner inte med det för många som ska ha hjälp och för lite folk och det är verkligen INGEN som lyssnar..Allt handlar om pengar jag är så förbannat trött på att höra att det inte finns pengar..Finns pengar till så mycket oväsentligt o dessa J****a löner dom inkasserar vissa rikspuckon..Grrr blir tjutfärdig när jag tänker på det.Orättvisa VårdSverge Fy Faan säger jag..Trots att man bara jobbat 5 timmar känns det som 15 för så mycket man gjort och stressen att inte hinna.Den följer med hem innan man kan slappna av!!
Och på arbetsförmedlingen var jag med varför det vet jag inte för inget att göra för mig ialf..Ä ju över 30..Har ju utbildning..Du klarar dig på timvikariat..Jo visst gör jag det..Pga att min Sambo betalar hyra o allt annat runt ikring hur kul är det varenda månad,ThanxBabe??Usch har alltid klarat mig men har ju oxå jämnt haft jobb..O så fråga jag när mina stämplingsdagar tar slut sen då hur ska man klara sig då. Det vet inte vi svarar dom då :/ Förr fick man ialf nån åtgärd för att få nya dagar.. Men inte i dagens Sveige..Hur ska det sluta det undrar jag???
Fortsätta med det som jag gör bäst..Blir hemmafru på heltid!!!
Nu blir det Bonde söker fru.ByE

7 kommentarer:

Mickan sa...

klumpedump dig;)

Ja bara för att vissa människor älskar livet att inte jobba o istället "sno"åt sig pengar på oss skatte betalare kanske inte alla gör det!arbetsförmedlingen kan inte hjälpa längre,synd:(

jag skulle skämmas att jobba där som läget ser ut nu..tror jag dom gör oxå,för trots allt så följer dom ju bara sina "regler"..

Bonde nästa-sen greys!

krya på dig tassen:)

Tini`S sa...

Men du var säsongsavslutning förra vekan på Greys ju ; ))
ToKa

Anonym sa...

Men klumpedumpa då!!
Spikar ska man ju som det heter"koka soppa på en spik"!! Får väl snart dom arbetslösa göra! Läget är och kommer inte blir bättre om vi inte får en ny regering också(så har jag bekänt min "färg" då)hahahaha..// Krya på dig..//

Mickan sa...

:(kom på det 21:05 när jag satt som spikad i soffa!
men snart e björn gustafsson klar att se:)jipppiii I LOVE.syns snart..

vivan sa...

Stackars dig! Hoppas att det inte blir komplikationer av skruven, den var ju tydligen lös, vem hade tappat den??? ha,ha,ha!
har du inget för dig så vet du var jag finns! du är så välkommen...skönt att få spy ur sig lite...jag lyssnar och späder på....kramilikram!

Anonym sa...

En liten klen tröst är att nu har du stelkramsskydd för resten av livet. Ha en riktigt god jul. Kram Carina
www.signo.blogg.se

vivan sa...

hur är det med fossingen???

Vilken fin dag, solen skiner från klarblå himmel.
Jobbar 15,30-22,00 i kväll!

kramilikram!

slideshow