onsdag 28 januari 2009

Life!!


Imorgon ska jag äta!! Det räcker med 2 1/2 dags fasta. Ja så är det, min kropp skriker jag har huvudvärk,skakig..Går inte & ha det så när man ska va koncentrerad på jobbet..Så karaktären till detta bryts pga av koncentrationsförmågan är borta.. O den vill jag ha med mig @ work! Men rensat lite ialf kan ju behövas och rekommenderar det till dom som känner att kroppen är lite sunkig.

Så har jag tänkt, faktiskt.. Vem är det som bestämmer hur man ska må?? Om en person inte mår bra brukar man kunna se det. Se på olika sätt hur personen på olika sett mår.. Bra elr dåligt. Man se i uttryck på beteende elr rent av ansiktsuttryck..Men om man påpekar detta kan de allt som oftast säga att jag mår bra för dom ej vill "Må" dåligt.Dom kanske inte är medvetna om att dom ej är bra? Men dessa människor som finns runt omkring hur länge ska dom behöva finnas kvar och inte kunna göra något?
Man kan må dåligt på så många sett det gör ju alla..Om man alltid mår bra & har denna utsida med leende och allt är på topp så tror jag inte för allt i världen att dom har det så bra som dom säger. Det är ju så livet är. Alla människor har sina dagar sina bekymmer sina problem sina tankar. Man måste låta dom ha det men man måste oxå få bli insläppt bakom för att kunna nå fram. Annars så kan man inte begära att man ska förstå..
Jag mår bra, jag är lycklig och jag är nöjd med livet och Jocke,familjen..
Men jag mår dåligt ibland.Arbetslös det gnager var och varannan dag..Jocke som ligger ute med skitarbetstider,Mamma som haft ett helvete,syss som ja ej kan finnas för närsom & bror..
Men när jag nu sitter här och tänker att imorgon kommer Jocke hem, på lördag ska jag träffa familjen, mamma är snart färdig behandlad.. Och ser hur underbara dessa människor är så äre som tryggheten tar tag i mitt hjärta och får mig att vara så tacksam för det jag har.
Jag är en arbetslös "timvikarie" lyckost som har dessa människor omkring mig..
Skulle inte bli så personlig men ibland måste man bara få lätta på trycket!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Du lättade på trycket bra tycker jag! Kunde inte sagt det bättre själv,,hahahaha..// Ha´ det!!

Mickan sa...

stål familia Pedersen:)
Tacka morfar för den genen kan jag tycka!pook Pook;)

Vet du att du finns fast du inte är här ska du veta..o sluta upp med det där tjafset fasta hit o dit,tär på orken o så skiter det sig ändå bara!

KRAMAR I MASSOR!

Tini`S sa...

Haha Fastan var bra gjorde nå susen är trött i kroppen som bara den nu men i hjärnan är jag pigg som en lärka O tömd på en hel del slagg kan jag säga utan att gå in på detaljer.. :/

Trycket behöver lättas på..

KraMar

Anonym sa...

Hejsan Tina. Hoppas allt är bra. Jag har ju också en blogg ju. Kika gärna in vetja.

Ha det bra
kram Mariah

Anonym sa...

Jodå. Allt är väl så bra som det kan bli. Min pappa är svårt sjuk i lungcancer så jag tar en dag i taget. Jag vet ju att ni har det jobbigt också. Det är inte roligt när ens nära blir sjuka och man ingenting kan göra. Hur är det med Susanne? Och hur är det med dig? Bor du kvar i motala eller flyttade ni till det där huset som du pratade om i somras?
kram

Anonym sa...

Jodå jag jobbar fortfarande på samma jobb. men jag är sjukskriven i 2 veckor nu. Pappa börjar sin strålning om en vecka. De ska försöka krympa lungtumören. Han ska strålas i varje dag förutom helgen i 3 veckor och sedan blir det cellgifter. Men inte för att bota, för det går ju inte. Men om den går att krympa så får han det lite bättre och kanske kan han leva lite längre iallafall. Ja, jag såg dina slideshow bilder. Vad roligt att du har träffat den stora kärleken. Jag träffade på din bror för några veckor sedan. Då hade han dottern med sig på Lindex.

Du får ha det så gott sålänge. Jag kikar in igen. Nu när jag vet att du har en blogg så är det ju jättekul att följa den och är det kul att ha lite kontakt.

Ha det gott
kram

Anonym sa...

ha,ha. Ja, det hinner att hända mycket under årens lopp. Men Linda och jag umgås fortfarande. Bilderna till frisyrern hittade jag på veckorevyns hemsida. Sedan klickade jag på en ruta där det står testa kändisfrisyrer. Sen är det bara att följa instruktionerna. Superenkelt.

Ha det gott

vivan sa...

hej hopp vännen!
skönt för dig att Jocke har kommit hem, så ni får mysa!!
Hur går det med gästrummet???

Kramen!

slideshow