måndag 26 januari 2009

MissFörstånd..

Har många gånger tänkt på hur lätt det är att missuppfatta saker man säger, tar det på fel sätt elr vänder på det så de låter värre än vad det är..Hur ska man kunna formulera sig på bästa sätt för att varje individ ska kunna tolka det så som man menar! Jag är nå en av de största experter på att mena en sak men säga det på ett annat så låter det bara fel..Vet ej hur man ska kunna göra det bättre jag tänker ofta och länge på saker ibland för att jag vet osäkerheten att säga det på fel sätt tar överhanden och man låter bli. Men sen när man nu väl kanske ändå ska säga det blir det helt galet fel och det tolkas som nå agg istället. Har haft detta problem typ så länge jag kommer ihåg. Varav oxå skräcken att kanske söka jobb där man inte vet att man klarar ut det,på intervjun. Har för mycket saker i huvet samtidigt så blir som kortslutning emellan åt och allt man säger låter som en soppa blandat med osäkerhet,stammningar o sludder!!
Formuleringskurs det skulle vara något för mig.!!
Har ett jobb jag verkligen skulle vilja ha, ett sånt jobb som jag länge tänkt på men ej sökt för man behöver utbildning. Men på detta ställe får man utbildningen och man behöver ingen direkt erfarenhet, utan bara vara social o vilja. Och social tycker jag nå att jag är. Men nu till dilemmat.. Att skriva detta ansökningsbrev och formulera det så dom blir intresserade av MIG.. Suttit med detta snart i en veck har inte kommit någonstans. Vill så gärna att dom ser vad jag har och kan..
Och var ju oxå en fördel med jobbet att kunna hantera tal och skrift.. Haha ja lite kört kanske men jag ska få ihop detta brev förhoppningsvis innan ansöknings tiden är slut!!

Hämtade lilla Saga på dagis förut..Så nu har hon somnat och krupit ihop i en filt i sängen så bara lilla huve syns :)Mysig unge det kan jag lova..Ska sova hos oss inatt för imorron är dagiset stängt..Så ska vara "mamma" hela dagen.. Jocke kommer hem och sover inatt..Underbart!! Sen få se vars han ska resten av veckan har man tur så blir det int för långt bort..Så han kan inta hemma position på kvällarna..
KärLek (L)!

O Syss krya på dig och nästa gång vet du att jag kommer och Vabbar.. Finns alltid för er!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gud va gott hon sover då den lilla sagisen.

Mickan sa...

ja men vet jag väl du gör!:)

o du..jag älskar dig hur du än pratar,skriver,tänker,är..
du är ju du liksom!Thats it;)

kramar!

Tini`S sa...

Tur äla det :/

slideshow