tisdag 21 april 2009

En Alldeles Vanlig Tisdag!

Veckodagar hit & dit..Spelar ingen roll vad det är för dag för dom känns lik ialf.. Och som jag jobbar så tappar man bort dom till slut..Vet att Torsdag är Torsdag & Söndag är Söndag..
Jobbat nu ett par dagar..Lite nya ställen så mycket att insupa i skallen vilket bidrar till lite huvebang.. Tandvärk+Pms+Intryck = Huvudväk & trötter..
Jobbade i torsdags natt och hade köpt mig en påse djungelvrål som jag inte ätit på den dag jag minns.. Och tji fick jag för en av mina små tänder lossnade o fastna i detta djungelvrål!!! Vart nå lite förvånad minst sagt att hela tanden stt fast i min lilla goa karamell.. :/ Så igår fick jag då gå till tandis dom boka in mig hastigt & lustigt.. Domen blev en sisådär 10000 kr fattigare så nu arbetar min hjärna på högtryck om hur jag ska ha det..Dra ut roten, göra en brygga elr en stift tand???
Ja du det tål att tänka på kan jag lova..Mucho annat att spendera dom pengarna på just nu.. Så typiskt bara.. Att allt som oftast när det börjar gå åt rätt håll så äre nå som händer som kosta skjortan..Lustigt lustigt & lite kymigt..

Kommunen har en tävling just nu..Pulsslaget heter den..Man tävlar mot varandra i olika arbetslag.. Så nu idag tog man pulsen på mig..Upp & ner på en bräda i 6 min..Och var la inte så illa som jag trodde 131 fick jag trodde la jag skulle hamna på en sisådär 200 :/ o avlia elr nå.. För kan ju inte precis stoltsera med min kondis..(Pinsamt).. Så i Augusti så är det då åter igen dgs för en ny pulstagning och det lag som då minskat mest vinner : )) Så nu är tävlingsTina ladad..Inget mera röka..Promenixer var & varannan dag!! Och lite träning på Gymmet (Y)..
För när det gäller tävlingar så vill jag vinna & jag vill va den som sänkt min puls mest : ))
Ska ta & fixa iordning lite ska imorron åka till Motala & förhoppningsvis pimpla lite vin med syster & kramas med barna & på Torsdag blir det storhandling.. OCH jag ska köpa mig ett par jeans & ett par gympaskor..Shopoholic Tins har nämligen pensionerat sig o gått i ide vet ej vars hon är?? Har inte unnat mig något enbart till mig själv på den dagen jag minns men nu tänker jag det göra..Om nu inte min snålhet till mig själv tar överhanden och säger stopp som den gjort senaste tiden :/ Känner ej igen mig själver längre..Lustigt men att leva som Timvikarie har la oxå en del i allt.. Men kul ska det bli Hoppas jag..

Tack & hej orkar inte mera..

3 kommentarer:

Sandra Leander sa...

10000??? Dra åt helvete! Om det är inte är framtand så låt skiten vara =)....Fattar inte att tandis kan vara så dyrt. Sinnesjukt! Hoppas det ordnar sig me tanda iallfall. Kram på dig

Tini`S sa...

Tandläkar behandlingar är numera en rikemans sak.. Sjukt egentligen borde finnas nå högkostnadskort som dom har på Lasarett!!
Den ska ialf bort, sen du vet när jag blir RIK så blir det guldtänder Haha : ))

Anonym sa...

Det var ju inte en alldeles vanlig tisdag det var ju min födelsedag;)

slideshow