söndag 3 maj 2009

Blåsiga Söndag..

Jädra väder.. :/ Ena dagen Kallt Andra Varmt.. Vill bara ha den goa härliga värmen utan blåst!!
Har varit ledig sen i fredags kl 14.00 Pip så underbart 1:a lediga helgen på länge länge..Välförtjänt och man slipper stressen på nå sätt..Den 11 maj börjar jag på ett schema på en demensavdelning..3 v men är ju ialf en schemarad..Sen ska jag ev vara ledig 3 veckor i juni för sen gå på mitt sommar vik på 8 v..Få se om jag håller mig borta 3 veckor..
Men vi ska ju ialf hitta på litegranna..Ska ha Molls ngr & ta henne te det efterlängtade Skara..Få se vad det blir mera..
Blir förhoppningsvis oxå en tripp till Göteborg : ) Lite små trippar ska jag se till..Kanske en tur till Östersund däe vi är inbjudna till en släkt träff på Jockes sida..
Men har slutat planera, lönlöst kan jag tycka då man aldrig vet vad som händer ialf..

Har idag varit i Örebro en sväng tänkte shoppa lite på ikea & så men kom hem med Kaffe maskin istället så nu sitter vi & dricker kaffe så det står härliga till.. Never ever en vanlig kaffebryggae in this house again ;)

Annars har helgen varit kanoners & mysig..Mor & "pappa" Micke kom upp i Fredags så blev grillning på kvällen..Smaskens..I Lördags åkte vi till Rönneshytta där vi hitta supersköna & Billiga solstols Sängar perfa (Y) Så nu är altanen komplet tills nästa år då en altan är beställd av mig till Jocke ;).. Han får skylla sig själv att han är händig han.. HiHi..
Håller ju på att bygga ihop huset & The Movie room.. Sen har vi flyttat tv stugan till ett av badrummen o grejat..Så har nu en gammal tvättstuga som ska bli Entre.. Röriga formulerings Tina.. :/ Men blir nå bra när det blir klart..

Blir en myskväll framför Tv:n, med godis & Chips & ljumna Micropopcorn :=)..
Imorgon är det åter måndag..Gräsänka, jobb, och ni som vet ni vet att på Fredag Äre den stora dagen DET för oss : )) Ihhaaa..
Dagiset Saga på är stängt imorron så då ska jag ha lillskruttan..Blir nå en tur till Motown så hon får leka av sig med Molls & Mills : )
Men hon är full av utslag som nå kan vara vattkoppor så får ringa bvc först sen drar vi & smittar ner dom andra 2 till Syss stora glädje ; ) Som jag HMM däremot inte vill prata med på mucho länge för vissa har flyt här i livet.. Sola & Bada med lön!! Ja du :/
Men Love you anyway <3

8 kommentarer:

helenesskolsida sa...

Nyfikna jag. Vad händer på fredag?

Kram!

Anonym sa...

tjusig maskin:)
måste provsmakas..

.JAAA visst har vi flyt MINST sagt,känns som ett stort skämt om jag ska vara ärlig:)
Men ni får gärna komma o vara husvakt med mammsen o micke de LÅNGA underbara(hoppas jag)3 veckorna;)hihi..f-låt om jag retas men vad kan man göra?

E det vattenk. på Lilla Sagis så kom direkt-skulle vara bra o få det kan jag tycka

Poppa lugnt..
kärlek från syss

Thez sa...

Hållar alla fingrar o tår för er på fredag. Om det är det syss din har skvallrat om förståss...
Hoppas det går eran väg gumman :)

Kram på dej

btw, sugen jag blev på lite landet kaffe nu då... hihi

Anonym sa...

mm jag håller givetvis oxå alla kropps delar att eran fredag blir som ni vill..o vi med givetvis!
..tack för idag,nu håller vi tummarna på att kidsen får lite utslag INNAN vi far ivg på vår"korta"tripp;)-f-låt nu ratades jag med dig igen..
kärlek..

Tini`S sa...

Nyfiken i en strut det får man vara : ))
Men det ta vi en anna gång & inte här ; ))

Jaså du Thez det har hon..Lugnt vettu bara du tänker på mig kl 10.30 PIP : ))

Tack syss för den korta pratastunden..Men ses ju snart & du kolla me micke om ni inte behöver ha med en Nanny ; )

Anonym sa...

mm Thez vet men e ju roliga nyheter syss:) JAG känner det..

Nanny?thihi vad goer du är..han behöver såna fall en nanny till att du tar hans arbete o han ligger med oss andra o glassar o solstolarna in the sun;)
3 veckor Tina!!jag bara ler!

tack för korta talk stunden till dig med!
lycka till på provet nu!
kärlek ...syss

Thez sa...

klart jag tänker på dej :):)

Tini`S sa...

Gött det är med Kärlek då..MmmmYs
<3

slideshow