fredag 16 januari 2009

MensFetto..

Ett nytt ord jag hörde idag av Martina Haag på Mix Megapol..Jag tog till mig det ordet som en magnet för nu kunde jag sätta fingret på hur jag känner mig typ veckans alla dagar,,Har int kunnat hitta ordet förut men nu sitter det som en smäck.. Hört radions tjat hela dagen om ideal hit och ideal dit hur man ska se ut, hur smal Elr mullig man FÅR vara för man ska passa in i "samhället" dieter hit och dieter dit.. Det bara snurrar i huve samtidigt som mina favvo jeans idag typ sprack mellan benen och att hele magen helt plötsligt ligger som ett "snyggt" bälte över byxlinningen..Men herregud tänkte jag hur länge har jag sett ut så här??? Sanningen kom som en smärre chock att mina kilon syns och dom märks och framförallt gör ont..Kan inte smyga in kilona i byxorna längre..I mitt yrke måste man vara rätt smidig elr bekvämt klädd man ska klä o fixa o dona med männinskor,mycket böj nu idag kunde jag ej böja mig för magen va i vägen..:/ Gick med uppknäppta byxor resten av dagen och skyllde la på att jag är bara lite svullen ska ha mens..Kom hem och satte fart upp i badrummet där kläderna flög av och en större inspektion av min hmm fd Fhita kropp helt plötsligt inte fanns kvar..Och kan tillägga att jag är medveten om att jag har gått upp i vikt lustigt annars med tanke på att jag gör absolut ingenting..I jobbet sitter jag i en bil,tränar inte, äter vad och när jag känner för det har en sambo som kommer hem torsdagar vi äter gött på helgerna tidpunkter finns inte då..Utan maten slinker ner när den gör godis o läsk o bla bla.. Men att det skulle vara så här illa :/ Såg kort igår som Vivan skickat från partyt i onsdags och jag har äpplekinder!!!
Men man förtränger det så för sig själv..Jag vill int va för smal elr är ute efter en smal modell kropp jag kan gärna ha lit extra där o där men gärna på de rätta ställena..Så man känner sig bekväm med sig själv.. Har nu i dagsläget inga kläder jag kan sätta på mig och vara bekväm i..Förutom min lite för stora flanellpyjamas : )Vill känna mig lite nätt.. Ja jag säger då det.. Man blir aldrig riktigt nöjd med sig själv..Men i somras så kände jag mig faktiskt på många år rätt nöjd med mig själv.. Det är bara jag som kan göra något åt det..Och första steget är ju att bara pränta in att ta tag i det, ingen annan gör det åt dig.. Vill bara inom sinom tid titta mig i spegeln avklädd och påklädd och inte tänka på hur jag se ut..Utan bara kanske vara nöjd med sig själv. Det är först då man mår bra i sig själv och gör jag det så känner andra det. Och det syns så väl på människor hur dom mår.. Prata med en jobbarkompis om att vi ska börja träna Box och lite annat det börjar nästa vecka.. Det är dags nu!!
Nu äre snart dags att tralla över te grannarna och kolla Lets Dance och Hmm pinsamt att säga detta men vi ska äta pizza.. :/ Men hemmagjord den är allt lite lite nyttigare ialf..
Det är bra du och ingen annan!!!
Trevlig FredagKväller

11 kommentarer:

Mickan sa...

Hej syss dr mikaela här då doktor phil inte kunde ställa upp idag..Mitt råd är:
Ta reda på vem du är och det gör du genom att titta på vad som är falskt och vad som är sant.

Vad menar jag med det? Jo, vi har nämligen alla en "röst" i vårt huvud som säger det ena och andra om oss själva, om andra, om livet. Ja, om allting vi upplever faktiskt, för inget undgår denna inre röst i huvudet.
En slags inre kommentator, som kommenterar allt och säger hur saker är eller borde vara. Det är våra tankar det och det är de som får oss att må dåligt.

Så kan du börja bli medveten om vad det är du säger till dig själv, vilka tankar som hela tiden poppar upp i ditt huvud, så är det en bra början.

En bra start kan kanske vara att skriva ner vad du tycker om dig själv och ditt liv. Det är nämligen dina tankar som du skriver ner och när du ser dem på papper, kan du lättare få en bild av vad du faktiskt säger om dig själv.

Sen kan du börja undersöka om det du säger till dig själv verkligen är sant. För vi tar väldigt mycket som sanning utan att utforska det först.

jag har bakat en kladdkaka nyss,bad mor köpa med sig 2 dtycken 200 gram chokladkakor plus en godis påse..jag kallar det numera "menstarmen ropar efter föda"
puss på er i afton

Anonym sa...

Hmm Dr Phil I Kvinnoform.. Haha jag bara vänta på att du skulle kommentera detta : ))
Men skillnad på att trivas och trivas..Jag trivs med mitt liv men inte i min kropp just nu. Men måndag är det Boxning!! Och du kan ju tacka gud att efter 2 barn och allt godis se ut som du gör!! Många ä nå avis på dig inkl mig :/
Jag har oxå ätit kladdkaka ;)

Mickan sa...

...tack gud:)

mmm våran kladdkaka var inte god,,gjorde en gluten fri=blä!:(

hm vaddå vänta på att JAG skulle kommentera detta inlägg???hihi

pussen.

Tini`S sa...

Känner dig vet du... Mmm..
Men min byxor paja :(
Sofies var god den..
Nu ska vi kolla film tror jag :/ Om Vi Orkar??
Sov Gott..

Mickan sa...

sov gott syss...här blir det bingen...

Anonym sa...

Var det bailys i den i dag med undra om jag stava rätt nu men det var gott det passar ju bra o äta efter ditt inlägg om kropp haha.

Mickan sa...

mmm Mamma sa nåt bra där(som vanligt gör hon det)
vaddå liksom..karaktär syrran-karaktär!
:)

Tini`S sa...

Läs INNAN ni narrar min kaka..Måndag ska ni se måndag!!!
Nje va utan Baileys men god ialf (Y)

Charmed sa...

Du är fin Tina!
Men fattar va du menar..
Jag är avis på dej, o herregud kan ni fatta va avis ja e på Mikaela då eller???
Hallåååå..
Två barn, chokladkaker o godis.. O ändå se ut som smärtast i stan..
Orka!!! lixom..
Kram kram

Stina sa...

Tack för senast. Mycket trevlig kväll. Skrattar gott åt de du skriver om att va typ FETTO. Vem känner sig inte sån. Ja uff ja.
Kramis Stina

vivan sa...

Lilla go tina mina...du är good enught! Du ser va de är avundsjuka de är på din kropp! Var rädd om den annars kommer de däringa kärringana och tar den!kramen!

Till Mamma!!! till 2 sköna östgötabrudar....säg till så får du baileys varje gång....det behöver en tuff morsa som jag har förstått att du är! kramen!

slideshow