tisdag 10 mars 2009

Onödig Info Men Kanske Lite Kul Att Veta... @<----

Blomsterspråk


►Blommornas färg

Vit - Renhet, Uppriktighet, Oskuld, Ljus

Röd - Kärlek, Blygsamhet, Häftighet

Gul - Ära, Vänskap

Blå - Vishet, Fromhet, Ärlighet, Evig trohet

Lila - Hög värdighet

Rosa - Ömhet, Ungdom, Kärlek

Grön - Hopp, Skydd


► Hur många blommor ger du?

1 blomma - Du är mitt allt
2 blommor - Låt oss resa bort tillsammans
3 blommor - När får jag träffa dig igen?
4 blommor - Jag ser upp till dig och är dig tacksam
5 blommor - Jag gör vad som helst för dig
6 blommor - Jag tvivlar på ditt ord
7 blommor - Jag älskar dig
8 blommor - Jag förblir dig trogen intill döden
9 blommor - Jag vill vara ensam med dig
10 blommor - Vill du gifta dig med mig?

1 kommentar:

Anonym sa...

Love vita flowers,med närmare eftertanke så älskar jag allt som är vitt ju..Tossigt siss:)

Sååå ska ni slå till nu då o köpa våran soffa?nu när plånboken blir svår o stänga menar jag!sLå tilL,ni kan ta med den hem på lördag ju;)

10 minuter kvar bara,sen ska jag hångla upp derek!!

Kärlek

slideshow