måndag 30 november 2009


Åter Måndag & återigen en regning ruskig November dag.. Ihhaa va kul men lika bra att sluta klaga händer ju inge annat ialf..
Vet ej om det helt enkelt är dåligt med jobb elr att man blir lite "diskriminerad" pga av pyret.. Känns så ibland.. Tycker detta med jobb idag & vik är ett dravel.. Har man orken att ringa var & varannan dag & gnälla & tjata att man vill jobba så får man det & sitter man & väntar på ett mess i telen som man ska så får man inte ett skit.. Men man vet vad man har efter 1 1/2 år av att ställa upp i tid & otid..Inte ett skit för det heller.. Snart behöver jag ej bry mig längre.. Prata med arbetsförmedlingen nyss & de tyckte jag skulle söka havandeskapspenning i januari 2 månader innan BF får man visst i mitt yrke..Har noll koll på allt detta fy valingen... :/

Haha en kulig grej ialf som jag även kan rek er alla som har gammalt trasigt guld i lådorna elr som ni ej använder...Skicka in det te Smsguld..Jag skicka in lite trasiga kedjor & ringar & ngr örhängen..Fick nu ett mess att de var värderat te 3075 Kr.. Som jag nu får nicey (Y).. Så blir & gå o shoppa nytt : ))

Ska ta tag i mig sjl nu..Baka lite frallor kanske???
Love te alla <3<3<3

5 kommentarer:

helenesskolsida sa...

Trevligt med lite pengar! Man kanske skulle ta en titt i smyckesskrinet? Något kan det ju finnas?

Tycker du ska göra som arbetsförmedligen sa, sök havandeskapspenning! Jag sökte det när jag väntade D och jobbade natt inom äldreomsorgen och det var guld att få gå hem i v32!

Kram!

Tini`S sa...

Mmm ska göra det, prata med min chef precis han skulle skriva alla blanketter till mig. Schysst & hjälpa till, men finns ju inget lättare tyvärr..Hade annars gärna jobbat längre men ä inte värt det.O sen förlora stämplingsdagarna.. :(
Leta på du.. :) Kul med dom pengarna för nå som bara legat o varit trasigt : )..
KramKram

Thez sa...

Har alltid undrat hur det går till.. alltås vaddå sms:ar man guldet..;) eller hur, var skickar man det??

Ja klart du ska ha hp.. Är en stor förmån kan jag tycka för oss i detta yrke :). fast visst kan det kännas lite så där om man mår bra o orkar, men va fasen slita ut sig i onödan till ingen som tackar en.. nä det vet jag inte.

Ha det bra o ta hand om pyret.

kram

Tini`S sa...

Thez..Gå in på smsguld.se
Där registrerar man sig.. Får en påse hemskickad..Skickar in allt du vill bli av med..Sen får du ett mess där det står hur mycket det art värderat till : )
Skicka in mitt i torsdags o fick mess idag : )

Visst vill jag jobba men dom har ju inget till mig så vad ska man göra?? :(
Chefen min skulle skriva intyg på det tills imorgon att de ej har nå annat..

Sweet Dreams :)

Anonym sa...

Amen va smart då..
Får man tilllbaks på att man har guld hemma som samlar damm då..

Kanske våra avlagda guld"isar"kan bli iallafall till en förlovningsring då :)
Nuuuu ska ja upp o leta guld här,ju snabbare desto bättre

kärlek till er där hemma på gatan..pussss

Syss Mikaela

slideshow