torsdag 7 januari 2010

Skit Skit Dagar

Kallt Njehe!
Åkte te motown i måndags så gött så bara vara träffa familia & shopping..Skulle slängt in lite old friends fika där med med blev hemskickad av mor i tisdags då det skulle bli snöstorm haha ovanligt :/..
Kom hem, kallt nje 12 grader inne så då tjöt jag en stund & tänkte på mammas varma lägenhet & förbannade snön!!
Var bara & pylsa på sig.. Tänkte sova i bion där var det varmt men nje trots åldern är ju inte förbi så med 3 byxor & 4 tröjor & 2 duntäcken la ja mig i sängen...
Vakna igår 8 grader inne.. Då tjöt jag lite till.. Ringde Jocke som lustigt nog denna hemska vecka jobbar typ dygnet runt & får ej komma hem..Han kan ju säkert hjälpa mig från Nyköping men men lite tröst kanske..
Peter världens snällaste granne hör av sig & undrar om värmepumpen fungerar..Glömde ju då skriva det att den fan la ju av i tisdags kväll den jobbar bara till 25 grader uppenbarligen sen tar den tydligen semester!! Hur kallt var det då månnetro ute????
Men fick igång den ialf så igår kväll hade jag det varmt med Peter & Stinas flyttbara element & värmefläkt..
Men hur gör dom i Sibirien?? Jo dom ÄR VANA vid denna kyla!!!!!
Fattar inte att det inte kan finnas nåt mellanting kallt & snö visst det är ju vinter mend dela upp eländet istället för ena dagen 10 plus sen 25-30 minus Hallå...
Man är inte så jädrans smidig att hämta in ved 2 gånger om dagen längre Grrr..

Så vad det dagen idag... Mmm skulle till Barnmorskan kl 11.30... Vilket gick himla bra : )) Allt var så bra så utan mitt hb som vanligt men men..
Så åkte i god tid med tanke på väglaget plogbilar vet ej riktigt vad små skogsväar är så de glömmer typ o ploga... Kom till korset från vår väg te riksväg 50.. Där bettan ej vill bromsa elr vägen tar rättare sagt O skiter i att jag bromsar.. Så tack någon som gjorde att det inga bilar kom från bägge hållen för där kanar jag rakt ut i vägen sakta men säkert rakt ner mot ett sisdär 2-3 m brant dike.. Många tankar i huve på dom sekunderna.. Handbromsen rädda mig, högra sidan av bilen hänger lite snyggt över kanten med en snövall som räddning.. En snäll bil stannade o stoppa upp vägen o hjälpte mig back on the road som i 2 km kördes i 30 km på en riksväg pga av ishalka... Undrar vem han var som hjälpte mig men sänder han i tanken ialf ett stort hjärtligt tack <3<3<3..
Usch man blir rädder...
Så nu ska jag väl ta tag i saker här som jag skulle för 5 timmar sen men tog en sov för blev trötter av min utflykt...
3 kg färs som ska bli kullebullar & biffar Bullbaket får bli imorron orka inte med allt inte :/

: ) & slapp bära in mer ved Peter kom förbi för hjälp mig tack snälla :)

Nu saknar jag Bejb & bara mysa & värme..
O bebben...

1 kommentar:

helenesskolsida sa...

Halloj!!

Är allt bra med dig??

Du har en award att hämta hos mig!

Kramar!!

slideshow