lördag 10 april 2010

Noa 100322



Nu är han här vårat lilla underverk : ))
Har inte haft tiden att blogga hmm illa då jag har detta som en lita "dagbok"..

Han kom till oss den 22 mars efter 25 timmar på förlossningen haha en liten story..
Har hela tiden sagt att jag ska vara hemma så länge som möjligt.. Använda mina tens o bada och ingen smärtlindring bara lustgas o tens..
Ack så fel man kan ha..
Söndan ca 19 så gick slemproppen, blev så glader att jag dansa en indiandans här hemma o tjoa te Jocke nu du snart har vi en bebbe te jag kom på Hmm proppen kan ju gå mucho tidigare..Så då sjönk hoppet en aning..
Men sen vid 20 börja det göre ont o resten av proppen kom o lite vatten som va blodigt så ringde in te förlossningen så vi skulle bara in o kolla o sen få åka hem.. Men när vi var där gick resten av vattnet så bara o stanna kvar..
Värkarna börja mer o mer komma 04 på natten.. Sen stanna dom upp på morgonen men smärtan vart värre ihhhaaa.. Tack alla som varnat mig men ni kunde ju vara ärliga ;) AJ.. Eftersom allt stannat upp ville dom ge mig ep för ja skulle slappna av o värkarna skulle komma igång men ja vägra!! Ingen jävla ep.. Men dom vann tog den men livrädd för sticket töntigt då man ska föda... Men istället för komma igång så stanna allt upp ännu mera..så sov lite o vänta & vänta...
Kl 17 ca satt dom in stimulerande dropp..Men inge hände då kändes det som om nje vi kommer aldrig få nån besis.. Vid 20 då börja det Smärtan!!! 5 i 23 börja krystvärkarna & kl 23.09 kom han ut vår lilla Noa : )
Ja det var den resan..

Nu har den andra resan bara börjat & vilken känsla visst jag älskar barn & har alltid önskat mig en egen men trodde aldrig att dessa känslor fanns..
& trodde inte det skulle kännas så här att ha en egen tror ibland att nån ska hämta han för fattar ej att han är våran : ))
Härliga Liv..

Puss Puss <3<3<3<3<3<3

3 kommentarer:

helenesskolsida sa...

Underbara liv som sagt! Helt otroligt vilka känslor d skapar.
Vi har haft vår Alva hos oss i 3 dagar nu och hon känns så naturlig, som hon alltid varit här.

Njuuuuut! :-)

Kram!!

Anonym sa...

Älskar er alla där ute i bygden!!
puss på er ..
syster yster..

Pink Champagne sa...

Kollar in lite och ser att du precis fått en liten :)
Så söt..

Kram

slideshow